loading...
ROOZARSgroup
ارسطو خسروی بازدید : 57 شنبه 17 دی 1390 نظرات (0)

موسیقی ایرانیان- امین موسوی: آلبوم تصویری گروه رستاک به نام «همه اقوام من» مدتی پیش منتشر شد. این اثر نخستین آلبوم موسیقی محلی بود که با تیراژ بالا (نزدیک به ۳۰۰ هزار نسخه) در سوپرمارکت‌ها توزیع شد و با استقبال خوب مخاطبین موسیقی همراه گردید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سراغ سرپرست این گروه یعنی سیامک سپهری رفته و گفتگویی با او داشته باشیم. می‌دانید که در طول سال آلبوم‌های متعددی در سبک موسیقی ردیفی و محلی تولید می‌شود ولی چرا در بین این همه آلبوم تنها آلبوم «همه اقوام من» تا بدین حد با توفیق عمومی مخاطبین روبرو می‌شود؟ این سوالی است که جوابش را قبل از مصاحبه با سپهری بررسی خواهیم کرد.

آلبوم «همه اقوام من» برعکس آلبوم نخست گروه رستاک «رنگواره‌های کهن» از فضای ریتمیک و شادتری برخوردار است. آلبوم اول گروه در تیراژ محدود و با هدف جذب مخاطبین جدی‌تر موسیقی محلی به بازار آمد اما آلبوم دوم با هدف جلب مخاطبین وسیع تری تهیه شد. بی‌شک «همه اقوام من» یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین آلبوم‌های چند سالهٔ اخیر در بین موسیقی محلی و حتی ردیفی به حساب می‌آید. گرچه که اصولا آلبوم‌های موسیقی محلی از کمترین میزان فروش برخوردار بوده و هستند (بسیاری از آلبوم‌ها حتی ۳۰۰۰ سی دی هم فروش نمی‌کنند) و اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان کمتر با این سبک موسیقی ارتباط برقرار می‌کنند اما این اثر عکس این باور را نشان داد و ثابت کرد که علت رویگردانی مردم و همچنین جوانان از موسیقی فولکلور و ردیفی ذات موسیقی سنتی و محلی ما نیست و اگر یک آلبوم موسیقی محلی با ایده و فکر مناسب تهیه و تولید شود می‌تواند توجه مخاطبان غیر حرفه‌ای را نیز به خود جلب کند.

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
***با سلام و خوش آمد گویی*** خدمت دوستان و بازدید کنندن عزیز به سایت << ROOZARS group >> امیدوارم نهایت لذت و استفاده را از موزیک های ساخته شده توسط ما را ببرید.. خواهشا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد موزیک ها و تنظیمات داده تا نهایت استفاده و رفع نقص قرار گیرد. با تشکر مدیران سایت: روزبه خوشبین و ارسطو خسروی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟